ورونیک

in new place

ورونیک

in new place

as I became a student once again

رفتم اسممو کلاس زبان نوشتم. بدیش اینه که جمعه ها صبح تا ظهر هست. 4 ساعت. خوبیش اینه که خودم نمی تونستم به تنهایی برای امتحان آماده بشم. احساس کردم باید توی جو کلاس باشم. صحبت کنم و یه نفر ازم بخواد که تکالیفمو انجام بدم. و البته اینکه با پاریس دو تایی تو کلاس شرکت می کنیم و تجربه جالبی باید باشه!

دوباره هیجان زدم که بعد از سال ها می خوام برم کلاس زبان. بعد از 5 سال به طور مستدام کلاس زبان رفتن... 10 سالی می شه که خیلی دور بودم از اون محیط. وقت مصاحبه یکی از تستایی که ازم گرفتن، یه آزمون شبه آیلتس speaking بود. و بعد از مدت ها حرف زدم. فکر می کردم که دیگه زبونم نچرخه اما بدم نبود! 

یکی از مشکلاتی که من توی حرف زدن دارم اینه که همیشه هول می شم و تو ایده پردازی کم میارم. یعنی اون چیزی که تو ذهنم هست رو تو 2-3 جمله سرهم می کنم و همشیه می خوام روک و پوست کنده جواب بدم. باید توی این مدت رو خودم کار کنم تا بتونم ایده های ذهنم رو بیشتر elaborate کنم. 

البته این چیزیه که ربطی به زبان نداره و من کلن مدلم briefcaseی هست. مثلن تو واحد ما، من کارم از همه ی آدما بیشتر و با جزئیات بیشتری هست. وقتی قراره یه عالمه موضوع رو با رئیسم چک کنم، خیلی سریع این کارو انجام می دم. شاید تو ماکزیمم 15 دقیقه. بعد یه همکاری دارم که اصولن کار خاصی هم نداره ولی وقتی می ره پیش رئیسمون، مثلن چیزی حدود 4 ساعت اونجاست و همچنانم داره حرف می زنه! بعد میاد بیرون یه کاری انجام می ده بعد دوباره دو ساعت اونجاست! 

من آدم پر حرفی هم می تونم باشم. اما کمن آدمایی که می تونم باهاشون پرحرفی کنم! 

قرار شد برای رایتینگم هم کتاب بخونم و تکست بنویسم و بدم رئیس آموزشگاه صحیحش کنه. و اینکه البته روی ریدینگم هم همچنان کار کنم. واقعیت اینه که وقت کم میارم موقع تست زدن و این موضوع غمگینم می کنه. 

پشت سر هم سرمون بسیار شلوغه و تو کار وحشتناک خسته می شم. بخاطر همین اون جوری که می خوام نمی شه رو زبان تمرکز کنم و این تاسف باره. 

اما احساس می کنم اگه بتونم از عهده ریدینگ و لیسنینگ بربیام، اون دو تا skill دیگه برام راحت تر خواهند بود. 

باید تلاش کنم. تلاش کنم و تلاش کنم. بدون اینکه خودمو درگیر موضوع دیگه ای بکنم و امیدوار باشم. 


 

نظرات 11 + ارسال نظر
Lo چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 07:31 ب.ظ

سرعتت بالا میره، برای شروع همیشه اولش یه کم کندیم، بعد حتی سرعت خوندنت هم بالا میره، نگاهتو از رو کلمات میگذرونی جمله خونده میشه، مکث هات کمتر میشه.. کمی به خودت مهلت بده، میتونی، میرسی به شرایط ایده آل

دارم تلاشم رو می کنم. یه مقداری وقتم محدوده

سارا چهارشنبه 10 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 08:18 ب.ظ http://zarrafeam.persianblog.ir

وای چه باحاله که با پاریس میخواین باهم برید کلاس.من و کاف تو یه دوره ی اموزشی باهم بریم که البته کاف همش یه وقت خالی نداره .
حتمن موفق میشی :-*

مرسی عزیزم. آره تجربه بامزه ایه :)

میلو پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:04 ق.ظ

نگران ریدینگ نباش. با خوندن متن های طویل به صورت مداوم این مهارت خود به خود تقویت میشه. حتما راجع به تکنیک scam & skim میدونی. برای تست زدن از این دو تا تکنیک استفاده کن. یه نگاه اجمالی و بعد دنبال نکته های اصلی...

دارم روش کار می کنم میلو. امیدوارم بتونم از عهده ش بر بیام

memol پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 11:34 ق.ظ http://oma7.blogfa.com

عزیززززززززززززم...عالیه...
من سفیر میرم...شما فکر کنم آیلتس میری؟ سفیر؟

نه راستش نتونستم تو تهران ثبت نام کنم. یهو همون کرج اسم نوشتم

masoum پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:43 ب.ظ http://my-daily-routines.blog.ir/

منم وقتی مثلا میرم پیش استادمون و باهاش کار دارم تو عرض 2 دقیقه کارم تموم میشه ولی وقتی دوستام میرن میبینم یه نیم ساعتی اونجان. همیشه فک میکنم که آخه اونا چی میگن

چه می دونم والا. حالا نیم ساعت که خوبه!

ژولیت پنج‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:18 ب.ظ http://true--life.persianblog.ir

مبارکه دوستم. کجا ثبت نام کردین؟ کدوم موسسه؟ از الان بگماااا تو باید همش top student بشی

مرسی عزیزم. والا تو یه آموزشگاهی تو کرج ثبت نام کردم. عزیزم تو آیلتس خیلی تاپ استیودنت بودن معنی نداره :)

امید شنبه 13 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 07:14 ق.ظ

موفق باشی ورونیک.

ممنون

نارنج شنبه 13 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 02:17 ب.ظ http://narenj-bahar.blogfa.com

اوه من ولی رفتم کانون که مث مدرسه گیر سفت و سخت بهم بدن که مجبور شم بخونم. بعد توی کلاس همه بچه های راهنمایی دبیرستانن چون من گرامرم افتضاس :((

آخه گرامر تو آیلتس اونقدرا که فکر می کنی مهم نیست عزیزم. در حقیقت اگه تو گود کلاسری آو وردز داشته باشی خیلی بیشتر کمکت می کنه.
در هر صورت موفق باشی عزیزم

مهسا سه‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:18 ق.ظ http://www.monika1987.blogfa.com

ورون چقدر خوب که بالاخره پیدات کردم،اما رشته ی داستان از دستم دررفته،با پاریس دوباره شروع کردین؟اوضاع الان خوبه؟

بله عزیزم ده ماهی هست که دوباره به هم برگشتیم :)

سمی پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 12:24 ق.ظ

میدونی این خوب پرزنت کردن کار چقد مهمه؟من هم نمیتونم.با اینکه تو محل کار مسولیت های ریز و درشت زیادی رو دوشمه هیچ وقت نتونستم بشینم با رییسم حرف بزنم.اون وقت همکارم میشینه کل اطلاعات ی کار رو با صحبت از سرپرست میگیره و مکتوب میکنه وبهش پس میده.باید یاد بگیرم بیشتر راجب کارایی ک برای شرکت میکنم با سرپرستم صحبت کنم

نه منظورم خوب پرزنت کردن نیست. اتفاقن یکی از تخصصام اینه که راجه به پروژه های مختلف می تونم پلن بدم و تمام ابعادش رو بررسی کنم. منتها دلیلی نمی بینم که بشینم خاطره تعریف کنم، از برادر یا خواهرم بگم یا راجع به مسائلی که هیچ ربطی به کار ندارن حرف بزنم!

عسل شنبه 20 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:05 ب.ظ http://withgod.persianblog.ir/

اوه منم شدیدا وقت کم میارم و نمیتونم رو لیسنینگم کار کنم
اسپیکینگ هم که فقط تو کلاسه :(( جای دیگه ای نمیشه صحبت کنیم تا مهارتمون بالا بره
منم سفیر میرم ورون :)
بعدشم راجع به همین حرف زدن و گفتن ایده های ذهن , منم همینجورم و نمیتونم طولانی حرف بزنم واغلب خلاصه میگم
بعدشم حتی تو کار کردنم همینجورم, وقتی که یه کاری انجام میدم خیلیییی زود تمومش میکنم و اصلا به چشم نمیاد تلاشم و زحمتم :( و هیچکس نمیبینه متاسفانه
تو کارای خونه منظورمه

من فعلن دارم از کتاب تست یور لیسنینگ استفاده می کنم. به نظر خوب میاد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد