ورونیک

in new place

ورونیک

in new place

اولین روز سال جدید

امسال  شب سال نو اصلن وقت نکردم بنویسم. راستش اصلن به فکرمم نرسید که بنویسم.

گاهی وقتا حس میکنم خدا آزمایشای خیلی سختی رو جلوی پام میگذاره. گاهی دوست دارم فریاد بکشم و بگم بسمه و دیگه کافیه! اما تو لحظه بعد به این فکر میکنم که هیچ کس توی دنیا عمق رنج ها و شادی هایی که تو زندگیم دارم رو درک نمیکنه. من به همون اندازه ای که رنج میکشم... به همون اندازه هم احساس شادی و خوشبختی میکنم و این معجزه ی زندگی منه!

امسال برای اولین بار سفره ی هفت سین انداختم. تو home. همه چیز رو به دقت انتخاب و رو میز کوچیکمون چیده م و قیافه ش پر از حس زندگی و سرسبزی و بهاره... اما رنج من از اون جایی شروع میشه که نمی تونستم پیش سفره هفت سینم باشم و باید میومدم خونه مامانم و اون هم اعلام کرده بود که قصد نداره امسال سفره هفت سینی داشته باشه حتی! 

درست تو همین نقطه آهی از دلم بلند میشه و اشک تو چشمام جمع میشه ولی مجبورم قورتش بدم. 

دیشب موقع تحویل سال بابام ترجیح داد مثل همیشه ازمون دور باشه و حتی زنگی هم نزد و این طور سال عجیبمون شروع شد. 

پاریس تو اولین لحظات تحویل سال بهم زنگ زد و عیدو تبریک گفت.

شب قبلشم خواهرش دعوتمون کرد تا آخرین شب 93 رو در کنار هم باشیم و شب خوبی هم بود.

دوست دارم به زودی برگردم home. اونجا از همه جا راحت ترم. حتی اگه تنها هم باشم میتونم فیلم ببینم.. کتاب بخونم و یا زبان بخونم و ورزش کنم. البته یکی دو روزه دیگه هم باید بمونم اینجا. قول دادم فردا لوبیا پلو درست کنم براشون.

سه شنبه آخر سال رفتیم پیش مردمانی که تو کوره های آجر پزی اطراف تهران کار و زندگی میکنن و براشون کمی لباس و برنج و شیرینی بردیم. حس عجیبیه وقتی میون زنها و مردهایی ایستادی که برای خرده چیزهای بی ارزشی که تو دستت داری تا میونشون تقسیم کنی، التماست میکنن دوست داری همون جا زانو بزنی و دختر بچه ی کوچیکی که گوشه لباست رو گرفته و صورتش زیر آفتاب سوزان سوخته و محل بازیش، کوه زباله ی جلو جایی که زندگی میکنه ست رو تو آغوش بگیری و ساعت ها که نه... روزها و ماهها براشون اشک بریزی. اون وقت دلت به درد میاد از دیدن این همه بی عدالتی ای که هر روز و هر روز تو این شهر میبینی. 

تجربه ی سخت و عجیبی بود. گاهی که چشامو میبندم صدای التماسشون تو گوشم موج میزنه. دلم میخواست دستان پرتوانی داشتم تا برای همه شون سایه بون میشدم. اما حیف...

آرزو دارم آدم ها تو هر نقطه این کره خاکی... با وجود کوه های بزرگ سختی و رنج های زندگیشون... خوشبختی های کوچیکی برای خودشون بسازن و هر روز اون قدر بهش پر و بال بدن تا روزی با همونا به پرواز دربیان.


نظرات 21 + ارسال نظر
یاس شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:52 ب.ظ http://dokhtareshaghel.blogfa.com

سال نو مبارک باشه عزیزم . سالی سرشار از شادی و سلامتی و خوشبختی رو برات آرزو میکنم.

ممنونم عزیزم. امیدوارم برای تو هم سال خوبی باشه

میرا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:44 ب.ظ http://hista7.blogfa.com/

من همیشه لحظه ی تحویل سال کلی حس متضاد دارم...خودم هم نمیفهمم چمه..مث حس روز تولد...ورون چه خووبه که سفره هفت سینتونو با عشق درست کردی حتا باوجودیکه اون لحظه نبودی ...برات سال خوبی رو ارزو دارم از صمیم قلبم :*
همه ی ما مجموعه رنج و خوشی هستیم اما امیدوارم این سال برامون بیشتر خوشی داشته باشه

ممنون میرای عزیز. منم برای تو یه سال هیجان انگیز و رمانتیک رو آرزو میکنم

میرا شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:46 ب.ظ http://hista7.blogfa.com/

قلبم مچاله شد ..میشه خواهش کنم بازم ازین برنامه ها داشتین بمن هم خبر بدی که هرچند کوچیک سهیم شم؟

حتمن عزیزم. البته گاهی یهو پیش میاد. ولی خب بهت خبر میدم حتمن. ما با این ماشینای آف رود... جیپ و پاژن و ... و بچه ها رو گاهی سوارشون میکنیم که کمی تفریح کنن

Florence یکشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 01:25 ب.ظ

Sal not mobarak saba....omidvaram emsal vasat por az tajrobehaye ali o shirin bashe dokhtr va hamchenin sali por az eshq ro dar kenare paris dashte bashi

ممنون عزیزم. لطف داری. منم برای شما سال خوب و پر از سلامتی و شادی رو آرزو میکنم.

میلو یکشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:38 ب.ظ

ورونیک عزیز، برات سالی سرشار از سلامتی و شادی و موفقیت و پول آرزو میکنم در کنارش عشق بی حد و اندازه و آرامش خاطر :)

مرسی میلوی عزیز. برای تو هم سالی پر از انرجی و شادی رو آرزو میکنم :)

معینم یکشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:32 ب.ظ http://onlyloversleftalive.blogfa.com/

فصل 7 کالیفرنیکیشن اومده خیلی وقته.فکنم قبلنم گفتم بهت. و اینکه...اممم... ها ! سریال خاستی بگو ژانرشو معرفی کنم و اینکه انقد ادرس عوض نکن.واینکه بعد اینهمه وقت که همه چیو خوندم هنوز ندیدم چهرتو.تو خیالم انشرلی میاد وقتی میخونم نوشته هاتو فقط دریاچه نقره ای رو کم داری و بازم باید بگم معلوم بود که باز جوین میدین بهم و فقط ادم تو این جنگ و دعوا ها فقط پیر نمیشه،عاشق ترم میشه.منم خیلی خاستم برم پیش یه روانکاوی چیزی ولی جرات نمیکنم دنیای سورآل خودمو خراب کنم هرچقدرم اشتبا باشه.اینهمه سال و خوندم هنو دلیل اینکه باهات ازدواج نمیکنه رو ننوشتی...خودتم فکنم داری مثه من فرار میکنی نه ؟گاهی خیلی دوست دارم اینجا ایران نبود و میشد در ارتباط باشیم .cya

آره ممنون که گفتی. راستش هنوز وقت نکردم دانلودش کنم.
مرسی. حتمن.
خودم آدرس عوض نمی کنم. فیل ترم میکنن!
بعله درست میگی. مثل فیلم میمونه راستش. یه عالمه اتفاقات و ماجراها که ماها بازیگراش بودیم...
ازدواج... خب دلایل زیادی داری. من خودمم خیلی همچین آدمی نبودم. پاریس هم انقدر تو ازدواج قبلیش آسیب دیده که میترسه. بعلاوه اینکه این وسط یه دختر بچه هم وجود داره. خانواده ی منم خیلی نمی تونن رابطه مون رو درک کنن. و خیلی دلایل دیگه...
سال خوبی داشته باشی :)

J دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 03:47 ق.ظ

چقد انسانی

انسانی؟! من کارم اینه! گرچه روم تاثیر میذاره اما بواسطه کارم، انگیزه های دیگه ای هم دارم! پس خیلی هم انسانی نیس

ژولیت دوشنبه 3 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:39 ب.ظ http://true--life.persianblog.ir

ورونیک عزیزم سال نو رو بهت تبریک میگم و امیدوارم روزها و لحظه های خوب و خوشی رو کنار پاریس تجربه کنی و روزی برسه که home بشه خونه واقعی خودت و وقتی هفت سین میچینی توش غصه نبودن کنار سفره ات رو نخوری و بتونی تمام ایام نوروز رو کنار سفره هفت سینی که با شوق و عشق چیدی بگذرونی و مهمون بازی ها رنگارنگ داشته باشی. امیدوارم در سال جدید هیچ اندوهی جرات نکنه پاش رو به خونه قشنگ چشمای تو بذاره و دلت به وسعت آسمونها آروم و شاد باشه. میبوسمت دوست نازنینم

ممنون جولی. مرسی از آرزوهای قشنگی که برام داشتی. منم برای تو یه سال پر از آرامش و عشق رو آرزو میکنم و از خدا میخوام بهترین و زیباترین اتفاق زندگیت تو از سال برات بیفته :)

tok.tam شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:23 ب.ظ

سلام صبا.خیلی وقت بود نیومده بودم وبلاگت.
امروز سر کار یهو یادت افتادموکلی با کلمه های که ازت یادم بود سرچت کردم.موفق شدم!خوشحالم آرومی یا حتی روزهای سختت کمتر شدن.

ممنون عزیزم. مرسی که به یادم بودی. امیدوارم سال خوبی داشته باشی

سوسن یکشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 01:54 ق.ظ

ورون عزیزم عیدت مبارک
من همیشه می خونمت :-)
عزیزم کاش از برگشتت به پاریس بنویسی ..
من که خیلی دلم می خواد بدونم چی شد ....

ممنون عزیزم. سعی میکنم به زودی از رابطه مون بیشتر بنویسم :)

یک زن جمعه 14 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:29 ب.ظ

سلام
سال نو مبارک
امیدوارم سالی سرشار از شادی و سلامتی و عشق و پول باشه برات

سلام. ممنون. لطف کردی. امیدوارم شما هم سال خوبی داشته باشی :)

عسل دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 02:40 ب.ظ

سلام ورونیکای عزیزم
سال نو مبارک و اینکه یه عالمه احساس برات آرزو می کنم همون چیزی که خودم تجربه نکردم
برات عشق و سلامتی طلب می کنم که تو بنویسی و من بخونم من با خوندنت حس عجیبی می گیرم

سلام. عید شما هم مبارک. ممنون از آرزوهات و اینکه منم برات شادی آرزو میکنم

بهار دوشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 06:33 ب.ظ http://www.ayande84.blogfa.com

ورون عزیزم...سلام..سال نوت مبارک....ورون میتونم رمز پست جدیدتو داشته باشم؟

سلام. سال نوی تو هم مبارک عزیزم. بله عنوان پست هست بهار

الهام سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 08:54 ق.ظ http://mrs-violet7.blogfa.com/

سلام خوبی ورون
منم میتونم رمز داشته باشم
آخه من چندبار میخواستم برات کامنت بذارم ولی نمیشد و هی کد نمیداد
بعدم میتونم تو اینستاگرام داشته باشمت اگه دوس داشتی آی دی من paeiz_65

من تو اینستا ادت کردم. فقط اونجا زندگی شخصیمه. ممنون می شم از شخصیتای اینجا حرفی به میون نیاد. و اینکه کلن آدم اینستاگرامی ای هم نیستم! :)

الهام سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 08:58 ق.ظ http://mrs-violet7.blogfa.com/

عه رمز رو دیدم چه حواسپرتم من

نارنج سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 03:27 ب.ظ

رمز لطفن :)

دخترم عنوان پست هست!

مایا سه‌شنبه 18 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 09:10 ب.ظ

ورونیک خیلی شخصیه یا میشه رمز داشته باشم؟

Mitra چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 02:16 ب.ظ

Salam saba joon sale no mobarak , salhast mikhoonamet fek konam sz 24 salegit ta alan , hamoon vaghtae ke paris behet vase rooze tavalodet koole poshti hedie dad , doos daram neveshtehato bekhoonam age delet khasto iradi nadasht khoshhal misham behem ramz bedi

خواهش میکنم. لطف داری. اما عنوان پست رمز هست :)

یاس چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 08:11 ب.ظ http://dokhtareshaghel.blogfa.com

رمز لطفا . مرسی

عنوان پست هست

بانوی پاییز پنج‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 05:22 ب.ظ http://letter42.persianblog.ir

سلام.
چقدر آخرش قشنگ شد.
پر از حس محبت و عشق بود.
امیدورام بتونی اونقدر قوی بشی که دست این ادم ها رو بگیری..

روبی شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:22 ق.ظ

عزیزم تو روح بزرگی داری.. ایشاله که همیشه بهترین ها رو صاحب بشی

لطف داری :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد