ورونیک

in new place

ورونیک

in new place

کتلت

تو این همه کار باید یه پروپوزالم بنویسم که اصلا حوصله ندارم. 

حالا چون دیشب از آشپزی گفتم... یه پست سریع می خوام بذارم که دیر نشه!

من دیشب بلخره برای اولین بار کتلت پختم! که خیلی هم ذوق داشتم. بوش که خوب بود. پاریس هم گفت مزه شم شبیه کتلته! و خوشمزه هم هست! 

من ترازو ندارم. همه چیز رو چشمی می ریزم. در نتیجه تو اندازه ها کمکی نمی تونم بکنم بهتون. 

حالا دستور جادویی... البته منظورم از دستور جادویی اینه که همه ی ما بلخره می دونیم تو کتلت چیا می ریزن و همگی تو خونه مامانامون سالها کتلت مامان پز خوردیم! این چیزایی که قراره اینجا بنویسم بیشتر شبیه جزوه کنکور می مونه که نکاتی که برای من مبتدی مفید بود رو می نویسم. پس دستور جادویی: 

ترجیح من اینه که کتلتو با سیب زمینی خام بپزم. چون بهتر سرخ می شه و حالت خمیری به خودش نمی گیره. روغن کمتری هم می بره. 

دیشب 5 تا سیب زمینی کوچولو رو پوست کندم و رنده کردم. نکته ش اینه که باید رنده ی ریز بشه. چرا 5 تا؟ دلیلش اینه که 5 تا سیب زمینی مونده بود می خواستم کلن تموم شه! D:

بعد دیدین گاهی کتلت یه بوی بدی می گیره وسطش؟ من این ور و اون ور سرچ کردم و به این نتیجه رسیدم که آب سیب زمینی رو خوب باید بگیرید تو این مرحله. 

خب من تو این مرحله انگشتم رو بریده بودم و یکمی بال بال زدم... رفتم دستمو چسب زخم زدم اومدم سراغ پیاز. دو تا پیاز متوسط رو پوست کندم تا رنده کنم. پیازو هم باید با رنده درشت رنده کنید... بعد وسطاش همین طوری اشک ریختم و پیازم از چسب زخمم رد می شد می رسید به زخمم و اوه ه ه ه... دیدم دارم کبود می شم. رفتم دستکش دست کردم و دوباره باقی ماجرا...

آب پیاز رو هم بگیرین و بریزین تو مخلوط گوشت و سیب زمینی. من دو تا تخم مرغ هم اضافه کردم.

فکر کنم مامانم گاهی خمیر نون باگت آسیاب شده می ریخت تو مخلوط کتلت. منتها من که اونقدر خونه دار نیستم. فهمیدم می تونم از آرد نخودچی استفاده کنم. حالا چرا آرد نخودچی؟ چون آردای دیگه باعث خمیر شدن کتلت می شن. اما آرد نخودچی این طور نیست و باعث می شه کتلت کریسپی بشه. 

می رسیم سراغ ادویه: 

من چون از بوی گوشت خوشم نمیاد... هم گرانول سیر کمی ریختم و هم پودر سیر. و نمک ریختم و زردچوبه و چون ذائقه م تند هست سه تا پودر فلفل محبوبم یعنی فلفل سیاه، قرمز و پاپریکا ریختم. (کلن همه ی این ادویه ها رو تو همه غذاهام می ریزم! D:)

روغنو هم داغ می کنید و کتلتا رو توش می گذارید تا سرخ بشن. 

جدا گوجه حلقه شده هم سرخ کردم و چون نمی خواستم خیلی سنگین بشه، سیب زمینی سرخ نکردم و با خیار شور بسیار لذت بردیم. در ضمن برای یکی دو شب دیگه مونم موند که فریز کردم و یکی دو باری لازم نیست شام بپزم! 


http://s4.picofile.com/file/8167928400/kotlet.jpg

نظرات 9 + ارسال نظر
memol دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:52 ب.ظ http://ona7.blogfa.com

چققققققققدر خووووب شدن ورون..
من واقعا عالیم توو آشپزی ولی همیشه از کتلت درست کردن میترسم..
حالا خوبیش اینه که کلا هیوا گوشت چرخکرده نمیخوره...
ولی کباب مرغ درست میکنم عاااالی...با چرخکرده‌ی مرغ...

آره منم مرغو بیشتر دوست دارم. منتها وسیله ای برای چرخ کردن گوشت مرغ ندارم! :)
امکانتم محدوده :)

میلو دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 02:22 ب.ظ

از اینکه اومدم دیدم توی این مدت کوتاه سه تا پست گذاشتی بی اغراق به وجد اومدم!
این پست آشپزیت کمی چاشنی طنز داشت که خب تا حالا توی نوشته هات اصلا ندیده بودم! آشپزی حالت رو خوب کرد ورون؟؟! :)

اوه پس سیب زمینی خام باید باشه.. پس همونه که مال ما اغلب خمیری میشه. آرد نخودچی البته ما همیشه استفاده میکنیم. و فلفل! وای فلفل! من هیچ غذایی رو بدون فلفل دوست ندارم! حتی قورمه سبزی رو هم فلفل قرمز میزنم!

آشپزی خیلی حالمو خوب می کنه. یه جورایی خوره ی آشپزی کردن دارم. ساعت ها وای میستم و از این مدل هام که همه ش بالا سرغذام که ته نگیره، نسوزه و... بعد غذاهای سخت سخت هم زیاد درست می کنم. فکر کن 5 صبح بیدار شدم رفتم سر کار. بعد ساعت 7 شب اومدم بعد وای میستم 2 ساعت پیراشکی گوشت که چقدر کار می بره درست می کنم. بعد کمرم خشک می شه انقدر می ایستم اما لذت می برم :)
فلفل خیلی خوبه. من این همه فلفل می ریزم تو غذاهام. بعد اغلب سس فلفلی هم می ریزم و فلفل ترشی هم کنارش میخورم. معده مو دارم به ف ا ک می دم :دی

پرسه دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 06:52 ب.ظ http://www.rahebeye-kuchak.blogfa.com

خسته نباشی، چقد عااااالی بودن، کلی این دستور ترغیبم کرد که منم درست کنم چون منم به شدت از بوی گوشت کتلت بدم میاد. مچکرم.
در رابطه با اون پست هم اوهوم، منم همینطور فکر میکنم. کارفرماها معمولا گوشاشون زود پر میشه.

به نظرم اینی که درست کردم بو نمی داد

مایا دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 09:16 ب.ظ http://http://wildbloom.persianblog.ir

من فکر میکردم اگر آب سیب زمینی و پیاز رو بگیریم خشک میشه کتلت!!!
خب من مثلا اگر سه تا سیب زمینی بریزم یکیش رو میپزم یک حالت پوک میشه کتلت...
راجب آرد هم شنیدم از خیلی ها اما امتحان نکردم...
حالا این بار با رسپی تو درستش میکنم قیافه ش که خوب بود...
در مورد اون ادویه ها که صد در صد باهات موافقم و طرفدارشون هستم...
راستی نوش جان...

آخه حس می کنم کتلت یه حالت تردی داره. نباید آب دار باشه.
من این دستور رو هم خوندم که یه مقدار سیب زمینی پخته باشه با خام میکس شه. فکر کنم این هم خوب باشه. این بار امتحان می کنم.

memol سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 10:28 ق.ظ http://ona7.blogfa.com

چرخکرده ی مرغ رو میتونی از شهروند یا رفاه بگیری...کیفیتش عالیه..خیلی هم قیمتش مناسبه...

اغلب خریدامونو از فروشگاه های زنجیره ای میکنیم اما تا به حال مرغ چرخ کرده ندیدم. البته شهروند یا رفاه نرفتیم.
مرسی از پیشنهادت :)

نارنج سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 01:41 ب.ظ

قیافش که عالیه!

:)

مایا یکشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 12:44 ب.ظ http://www.maya66.blogfa.com

منم کتلتام همیشه خوب میشه روشم هم همینه و سیر که معجزه می کنه تو کتلت...بوی خوب و مزه عالی...آب سیب زمینی رو باید تو یه کاسه بگیری و نشاستش که ته نشین شد اضافه کنی به مایع کتلت اینم یه رازه واسه خوشمزه تر شدن و اینکه آب پیاز رو نگیری بهتره...موفق باشی سرآشپز

هنوز از معجزه سیر نمی دونم. البته بوشو خیلی دوست دارم. باید بریم بخریم.
ممنون از راهنماییت :)

سپیده چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 03:39 ب.ظ

ماه تولدت مبارک ورون دختر اسفندی..... الان این 5مین تولدته که می خونمت

ممنون :)

مایا چهارشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 09:03 ب.ظ

نیستی دختر چرا؟

هستم ولی خسته م

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد