ورونیک

in new place

ورونیک

in new place

Perfection

دیروز خیلی سخت گذشت بهم. انقدر که کار کردم. ساعت 7 شب از سر کار رسیدم. گوشت گذاشتم بپزه. ورزش کردم. بعد لوبیا پلو درست کردم. یه عالمه ظرف شستم. گوشت بسته بندی کردم. یه غذای رژیمی برای خودم درست کردم. به گلدونام آب دادم. بعد ساعتو که نگاه کردم شده بود 11. 10 دقیقه هم طول کشید تا رفتم آماده خواب شدم.


یاد بچگیام افتادم. مامانم که از سر کار می اومد خونه دقیقن همین شکلی بود. شام درست می کرد. به ماها می رسید. و همیشه تا می خواست بخوابه ساعت می شد 12. و تو این فاصله اصلا نمی نشست. من همیشه اون موقع ها فکر می کردم مامانم چقدر انرژی داره. چون من همیشه از مدرسه می اومدم خسته می شدم یه جا ولو می شدم. یه وقتا می خوابیدم. بعد بیدار می شدم می دیدم مامانم داره همچنان کار می کنه... الان می فهمم که شرایط باعث می شه آدما تغییر کنن. من که همیشه تنبل بودم تو شرایطی که برام به وجود اومده خودمو تکون دادم.


البته اون موقع ها مامانم یه تنه همه کارارو می کرد. اما نباید نادیده گرفت که من پاریسو دارم. مثلن دیشب جاروبرقی کشید و تو شستن ظرفا بهم کمک کرد. که این کاراش بهم انرژی می ده.


دیگه اینکه تصمیم گرفتم 8 کیلو وزن کم کنم!


8 کیلو خیلی ترسناک میاد. من آدم شکمویی هستم اما زیادم غذا نمی خورم. ولی...! ولی بد غذا می خورم. یعنی چرب و چیل و اغلب پر از پنیر. پاستا درست می کنم بسیار خوشمزه و خامه ای. بورک درست می کنم... لذیذ. کلن اینکه غذاهام چربن. کره، خامه، شیر و انواع پنیرها... اغلب پایه بیشتر غذاهایی که درست می کنم هستن.


دوستام همه تحت نظر دکترن و یا باشگاه می رن و یا از امکانات دیگه ای مثل دستگاه های لاغری استفاده می کنن. من ولی تنها خودمم. و البته اینکه میون یه عالمه دخترم که همگی فقط فکر می کنن هرچی دکتراشون می گن درسته و بقیه ها که خودشون فکر می کنن اشتباه می کنن. این موضوع یه مقداری از انرژیم کم می کنه که مجبورم باهاشون بحث کنم و یا اینکه از انگیزه هام کم می شه و یه وقتا فکر می کنم نکنه دارم اشتباه می کنم.


اما من مدلم این طوریه. دوست دارم خودم دکتر خودم باشم. خودم بدن خودمو بشناسم و بهش کمک کنم.


یه مدتی تغذیه م رو کم کردم اما وسطاش زیر آبی زیاد می رفتم. به علاوه اینکه صبحانه هم همیشه مفصل می خوردم همراه با نون بربری. بدنم ری اکشن نشون نمی داد. الان... الان یه هفته ست که صبحانه میوه می خورم. نون و برنج رو تقریبا حذف کردم. البته یه وقتا تو مهمونی مجبورم می خورم. و اینکه از سبوس برنج هم استفاده می کنم. غذاهامم بیشتر مجموعه ای از پروتئین ها و ویتامین ها هستن. به علاوه اینکه ورزش هم می کنم. 4 روز نیم ساعته و یک روز یک ساعته در هفته. شبا که از راه می رسم... معمولن هیچ انرژی ای برام نمونده. اما یه چیزی می خورم تا fuel up باشه برام و به سرعت آماده ورزش می شم. 5 تا برنامه ورزشی رو دنبال می کنم و هر روز هم یکیشو انجام می دم که جاهای مختلف بدنم درگیرش بشن. خودم احساس می کنم یه مقداری لاغر شدم که فکر می کنم این روند، با سبک زندگی من ایده آل میاد. اما هستن آدمایی که هر چند وقت یک بار میان مایوسم می کنن تا پیشرفت خودشون رو بولد کنن. الان با یه گوش می شنوم و  از اون گوش در می کنم! وقتی برای مایوس شدن ندارم. شبا وقتی می رم خونه تمرین می کنم و عرق می ریزم فقط و فقط به یه چیزی فکر می کنم. و وقتی برای مامانم توضیح می دم که چقدر کار کردم و وقتی از ورزش کردنم می شنوه و می گه حالا دیشبو ورزش نمی کردی... باز به یه چیزی فکر می کنم اون هم اینه که باید تا اول دی... 8 کیلو لاغر بشم و این کارو می کنم. به هر قیمتی. من باید پرفکت باشم.


دیگه اینکه می خوایم برای من یه میز توالت بخریم. هنوز بین درست کردنش و خریدنش موندیم. نمی دونیم چطور می شه اما حسابی تو فکرشیم. من یه آینه قدی تو اتاقمون دارم و وسایلامو تو کمد و یا تو کتابخونه جا می دم. اما دوست دارم یه میز توالت بزرگ و سفید و ساده داشته باشم که مثلن جا برای لاکام، لوازم آرایشم، لباس زیرام و خورده ریزام داشته باشه. درگیر بودن با این موضوع باعث خوشحالیم می شه (:


نظرات 5 + ارسال نظر
الهه دوشنبه 3 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 07:59 ب.ظ

عزیزم به نظر من شما که اهل خوردن چربی هستی رژیم لوکربو شروع کن یعنی نونو برنجو ومیوه حذف به جاش وعده های پرچرب بخور یه چیزی تو مایه های رژیم اتکینزه هم پرانرژی تری هم وزن زودتر کم میکنی نمیدونم وقت داشتی مدرسه فیتنسو یه نگاهی بنداز سایتشو در مورد همینه تازه ماه اول لازم نیس ورزش کنی و چربی از شکم بیشتر کم میشه

حتمن چکش می کنم.

رونی سه‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:03 ب.ظ

اوه 8 کیلو که خیلی زیاده! استخونی نشو! البته باید دید قد و وزن به چه تناسبی می رسن که دلخواه باشه

نه استخونی...
اما باید لاغر بشم تا از خودم راضی باشم.

شادی پنج‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 11:16 ق.ظ

سلام صبا...منم این مشکل رو زیاد داشتم... یه دکتری رفتم که قرص بیسموت سابسیرات برام تجویز کرد...عالیه...بعد از هر وعده غذایی باید بخوری و تنها کارش smooth کردن محیط روده هست...پیشنهاد میکنم امتحانش کن

راستش من می خوام قرص نخورم و تا اونجا که امکانش هست طبیعی باشم.
ولی ممنون از پیشنهادت

شاه بلوط جمعه 7 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 04:16 ب.ظ

یه متد تغذیه هست بر اساس گروه خونی
زیاد دیدم کارایی داشته
بر اساس گروه خونی تغذیه داشته باشی خوبه
بعدشم یکم ذهنی هست لاغر هست شدن
فقط هیکل ایده الت تو ذهنت باشه
اگه وزنت استپ زد حتما از متخ تغذیه کمک بگیر
دوستهام این کارو کردن حتی یکیشون 30 کیلو کم کرده
بدن نباید به یه برنامه یا به کاهش مواد غذایی عادت کنه
متابولیسم بدن کاهش پیدا میکنه

امیدوارم موفق باشی عزیزم

آره دیدم. مثلن چون گروه خونی من o هست، می تونم از گوشت و پروتئین استفاده کنم به جای غلات یا لبنیات

سیمین یکشنبه 23 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 02:46 ب.ظ

عزیزم شما با قد 173 الانشم پرفکتی. در همه حال قشنگی. تمام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد